Flag of Israel

ISRAEL MIRAKOLO SIN SEMEJANSA

Dezde su fundasyon ay 75 anyos Israel no tuvo deltodo repozo kon sus vizinos, ma malgrado esto supo sovrebivir grasyas a la unyon del puevlo djudyo i de la asistensya moral i material de los Estados Unidos. Durante esta perioda milyones de djudyos retornaron a la tyerra de sus padres i kon grande determinasyon fraguaron un payis demokratiko, fertilo, militarmente fuerte, a la punta de la teknolojia del dia de oy, ke se izo lugar de vida oroza para la mayoriya de sus sivdadinos inkluzo las minoridades muzulmanas, kristyanas i mas. Mizmo el 20 por sien de la povlasyon ke se deklara povre es mas rika de munchos puevlos biviendo en la Afrika i en la Asya. En poko palavras Israel es un mirakolo sin semejansa en este mundo.

En los diyas pasados komemorimos los 6 milyones de djudyos ke fueron masakrados por los alemanes nazistos i sus kollaboradores evropeos. Kuantos de eyos se podiyan imaginar en el kamino de la muerte ke en 2023 el puevlo djudyo selebrera los 75 anyos de la egzistensya de Israel, payis independiente djudyo rekonosido por las nasyones del mundo. Kuantos de entre eyos ke se podyeron salvarsen i ke dainda biven kon mozotros se podían kreer de ver i fiestar este diya.

Es triste de sentir de la boka de los antisemitos ke los djudyos israelianos komo los de la diaspora se azen mas mal de si parasi ke del akeyo de los inimigos terroristos ke miran de derokar el uniko payis djudyo del mundo. Eyos pretenden mizmo ke Israel no va egzistir mas de 80 anyos, visto ke la istorya mos ambeza ke la endependesya de los estados djudyos no depasaron este tiempo.

En los dalkavos mezes, en Israel, los diferentes ke aparesyeron entre la povlayon sovre la independensya del sistema legal i de la manera de eskojer los cuzgadores la diviza en dos kampos ke se akaran danjorozamente. Kuando un puevlo esta arimado a la pared por sus inimigos, tal komo Israel, no será djusto de peleyarse por sujetos internos ke se poden kon pasensya i voluntad atakanar kon el tiempo, en topando kompromizos. No kale dar la oportunidad a los inimigos nombrozos de atakar Israel en pensando ke se esta aflakando en peryendo su ideal de ser una nasyon unida. Ademas difisil de no pensar ke las futuras jenerasyones no van a fiestar el sentenaryo de Israel, payis progresisto ke se engrandesera mas i ken save, será uno de los mijores de la egzistensya umana.

En fiestando kon alegría el dia de independensya fuimos todos los djudyos konsientes ke Israel bivira no solo por ke es i será un payis adelantado o por ke muestra rasa, muestra relijyon es diferente, ma porke somos ermanos de una sola i mizma famiya. Puede aver divizyones entre ermanos, pletos i aravyas, ma egziste en mizmo tiempo kerensya, amor i sensyo de responsabilidad de parte de kada uno de mozotros. Devemos ser unidos para reushir los 75 anyos vinideros. Kada diya ke pasara despues de este aniversaryo mos trayera mas muncho azlaha kuando pensamos ke del punto de vista enerjiya Israel es independiente, su adelantamiento en el domenyo de la teknoliya avansa a grandes pasos i el fakto ke el GDP per kapita es mas alto de 50.000 dolares. Vos akodrare ke este mizmo shifro era de 21.000 dolares en el anyo 2000, i de 2.000 dolares solo en 1970.

Mos demandamos kon razon, despues de este diya gloriozo komo reglar los problemes importantes de muestro payis. La kestyon palestiniana es i será la mas importante de eyas. Se kere kon pasensya kontinuar a azer todos los esforsos demenesterozos para konvinsir el mundo muzulmano sunnito komo shiito ke estamos prontos para una pas justa kon los palestinianos si eyos achetan Israel i ke entendyen ke dinguna fanteziya militar no los ayudara a echar los djudyos a la mar. Sovre el sujeto de solusyonar este problema ay ken propozan la separasyon de la tyerra en 2 estados, otros una administrasyon kantonala dekalkada sovre el rejimen suisso ke dura dezde siglos, ken avla de krear una federasyon entre los territoryos onde bive la pozlasyon araba de Yehuda i Shomron kon la Jordania i mas. El governo aktual devra dunke lavorar sovre dos kampos, retablisir la pas en el payis entre los laikos i relijiozos en la kestyon judisyarya i okuparse seryozamente para dezvelopar remedyos por la kestyon palestiniana.

Enfin miraremos a ver grande en muestro futuro, este payis es una “success story”, devemos mizmo en momentos de apreto realizar lo ke se parvino a azer en este payis es immensyo i ser orgoyozo de El.

Dr. Selim Salti, 2023